mamici&prichindei


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CautareCautare  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

 

 Ioan Botezatorul

In jos 
AutorMesaj
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:48:19

Ioan Botezătorul









Ioan Botezatorul 220px-Baptism-christ
Ioan Botezatorul Magnify-clip

Ioan botezându-l pe Iisus în Iordan, pictură de Piero della Francesca, 1449





Ioan Botezatorul 220px-Baptist
Ioan Botezatorul Magnify-clip

Ioan Botezătorul, pictură de Tițian, circa 1452, Veneția





Ioan Botezătorul (în ebraică יוחנן, Yoḥanan, uneori Yoḥanan ben Zaḫariya, Ioan fiul lui Zaharia) este una din figurile centrale ale creștinismului și islamului; predicator și botezător pe malurile râului Iordan; înainte-mergătorul, vestitorul și botezătorul lui Iisus[1]; este numit de Iisus „cel mai mare dintre cei născuți dintre femei”[2], iar Biserica Creștină îl cinstește ca pe cel mai mare dintre sfinți[1] (având nu mai puțin de 3 sărbători dedicate lui).

Nașterea

[modificare] Un înger îi vestește lui Zaharia

Evanghelia după Luca relatează că, în zilele lui Irod Antipa, împăratul Iudeii, un înger îl anunță pe dreptul Zaharia, preot din tată-n fiu și înaintat în vârstă, pe când era în Templul
Domnului pentru tămâiere, că rugăciunea sa a fost ascultată:
neprihănita Elisabeta, stearpă și înaintată la rândul ei în vârstă,
descendentă din preoți la rândul ei, va naște un copil al cărui nume
trebuia să fie Ioan.[1] Îngerul îl vestește pe Zaharia astfel:

El va fi pentru tine o pricină de bucurie și veselie, și mulți se vor bucura de nașterea lui.Căci va fi mare înaintea Domnului. Nu va bea nici vin, nici băutură
amețitoare, și se va umplea de Duhul Sfînt încă din pîntecele maicii
sale.
El va întoarce pe mulți din fiii lui Israel la Domnul, Dumnezeul lor.Va merge înaintea lui Dumnezeu, în duhul și puterea lui Ilie, ca să
întoarcă inimile părinților la copii, și pe cei neascultători la
umblarea în înțelepciunea celor neprihăniți, ca să gătească Domnului un
norod bine pregătit pentru El.(Lc1.14-17)
Lui Zaharia
nu-i vine să creadă iar îngerul- continuă evanghelia- îl pedepsește
făcându-l mut până în ziua în care urmau să se adeverească acestea.
Peste un timp Elisabeta, nevasta sa rămâne însărcinată și se ține
ascunsă cinci luni.

[modificare] Fecioara Maria vine la Elisabeta

Evanghelistul Luca relatează cum îngerul Gavriil o anunță pe fecioara Maria că îl va naște pe Iisus,
dar și că Elisabeta, rudenia ei, va zămisli un fiu căci este
însărcinată în a șasea lună. Maria se scoală chiar în zilele acelea și
pleacă în grabă spre munți, spre cetatea lui Iuda
unde locuiau Zaharia și Elisabeta. Intră în casa lui Zaharia și urează
de bine Elisabetei. Atunci, continuă evanghelistul, pruncul Ioan săltă
de bucurie în pântece și Elisabeta se umple de Duh Sfânt,
strigând cu glas tare că fecioara Maria și rodul pântecelui ei sunt
binecuvântați. Maria stă cu Elisabeta cam trei luni, după care pleacă
acasă.

[modificare] Primirea numelui de Ioan

„Evanghelia lui Luca” istorisește cum Elisabeta naște un fiu, iar
vecinii și rudele ei care auziseră că Domnul a arătat mare îndurare față
de ea, se bucurau împreună cu ea. În ziua a opta, au venit să taie
pruncul împrejur, și voiau să-i pună numele Zaharia, după numele tatălui
său, dar Elisabeta se opune, spunând că numele noului născut va fi
Ioan. Ei îi spun Elizabetei că nimeni din rubedeniile ei nu poartă acest
nume și îl întreabă apoi și pe Zaharia iar acesta scrie pe o tăbliță
același lucru (numele pe care i-l spusese îngerul). Și toți se minunară
căci nu se înțeleseseră unul cu altul despre nume. În clipa aceea,
continuă evanghelia lui Luca,
i s-a deschis gura, i s-a dezlegat limba, și el vorbea și binecuvânta
pe Dumnezeu. Pe toți vecinii i -a apucat frica, și în tot ținutul acela
muntos al Iudeii, se vorbea despre toate aceste lucruri. Toți cei ce le
auzeau, le păstrau în inima lor, și ziceau: „Oare ce va fi pruncul
acesta?”. Zaharia , tatăl lui, umplându-se de Duh Sfânt, începe să proorocească despre Iisus iar despre Ioan astfel:

Și tu, pruncule, vei fi chemat prooroc al Celui Prea Înalt. Căci vei merge înaintea Domnului, ca să pregătești căile Lui,și să dai poporului Său cunoștința mîntuirii, care stă în iertarea păcatelor lui; -datorită marei îndurări a Dumnezeului nostru, în urma căreia ne -a cercetat Soarele care răsare din înălțime,ca să lumineze pe cei ce zac în întunerecul și în umbra morții, și să ne îndrepte picioarele pe calea păcii!(Lc1.76-79)

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:49:31

Adolescența și tinerețea


Copilul creștea și se întărea în duh, continuă Luca, și pleacă în pustie, unde rămâne până în ziua arătării lui către Israel.[1]

Maturitatea


Botezul pocăinței


Predicile și le începe în deșertul Iudeii, în al 15-lea an de domnie a cezarului Tiberiu. La acea dată Ponțiu Pilat era procurator al Iudeii, Irod, tetrarh al Galileii, Filip, fratele lui, era cârmuitor al Ituriei iar arhierei erau Ana și Caiafa.
El îi îndemna pe oameni să se pocăiască: ,,Pocăiți-vă, căci Împărăția
cerurilor este aproape.`` iar aceștia, mărturisindu-și păcatele, erau
botezați de el în râul Iordan. Botezul său era botezul pocăinței
spre iertarea păcatelor, relatează evangheliile. Ioan Botezătorul
venise să dea poporului cunoștința mântuirii, care stă în iertarea
păcatelor lui grație îndurării lui Dumnezeu, spune evanghelistul Luca.[1]


Ioan cere pocăință adevărată


Evanghelistul Matei arată cum, văzând că mulți din farisei și saduchei
vin să primească botezul lui, Ioan îi mustră și îi avertizează că
pocăința lor trebuie să fie adevărată, sinceră, cu roadă vrednică de
aceasta. Dar cînd a văzut pe mulți din Farisei și din Saduchei că vin să
primească botezul lui, le -a zis:


Pui de năpîrci, cine v'a învățat să fugiți de mînia viitoare?Faceți dar roade vrednice de pocăința voastră.Și să nu credeți că puteți zice în voi înșivă: ,Avem ca tată pe
Avraam!` Căci vă spun că Dumnezeu din pietrele acestea poate să ridice
fii lui Avraam.
Iată că securea a și fost înfiptă la rădăcina pomilor: deci, orice pom, care nu face roadă bună, va fi tăiat și aruncat în foc.Cît despre mine, eu vă botez cu apă, spre pocăință; dar Celce vine
după mine, este mai puternic decît mine, și eu nu sînt vrednic să -I duc
încălțămintele. El vă va boteza cu Duhul Sfînt și cu foc.
Acela Își are lopata în mînă, Își va curăți cu desăvîrșire aria, și
Își va strînge grîul în grînar; dar pleava o va arde într'un foc care nu
se stinge.(Mat3.7-12)

Botezul lui Iisus


Evangheliile relatează cum Ioan Botezătorul îl botează și pe Iisus care vine la el pentru a împlini planul lui Dumnezeu, moment în care Duhul Sfânt se pogoară asupra lui Iisus ca un porumbel, acesta fiind recunoscut ca Fiu bineplăcut înaintea lui Dumnezeu. Ioan Botezătorul îl recunoaște pe Iisus ca fiind mielul lui Dumnezeu ce ridică păcatul lumii, care era înaintea lui, pe care l-a făcut cunoscut, și care va boteza cu Duh Sfânt, relatează evanghelia lui Ioan. Acestui moment îi urmează ispitirea lui Iisus.

Milă și corectitudine


Ioan îndemna noroadele să facă pomeni cu tot prisosul lor de haine și mâncare, arată evanghelistul Luca, vameșilor le spunea să nu ceară nimic peste ceea ce le-a fost poruncit să ia iar ostașilor
romani să nu stoarcă nimic de la nimeni prin amenințări, să nu
învinuiască pe nimeni pe nedrept și să se mulțumească cu lefurile lor.


Ioan, neclintit și auster


Ioan este tipul auster care a plecat în pustie unde a stat până în ziua arătării lui către Israel,[1] )care refuza pâinea și băutura,
în aceeași măsură respins de mai-marii poporului ca și Iisus, care
mânca pâine și bea vin. El avea îmbrăcăminte din păr de cămilă (deci
foarte aspră), cu cingătoare de piele și se hrănea cu lăcuste și miere sălbatică. În evanghelia lui Matei,
Iisus afirmă că Ioan Botezătorul nu este nici o trestie clătinată de
vânt, nici un om îmbrăcat în haine moi, indicând astfel caracterul
neclintit și auster al predicatorului.


Pregătitor și vestitor al Domnului


Ioan Botezătorul este un prooroc și mai mult decât un prooroc, fiind chemat „prooroc al Celui Prea Înalt”. Astfel el vestește venirea lui Hristos căruia, așa cum mărturisesc evangheliile, nu este vrednic să-i dezlege cureaua încălțămintelor.[1]
Pe de altă parte el a fost un sol care a pregătit calea Domnului, așa
cum ne încredințează evangheliile, întorcând oamenii spre inocență
(„întorcând inimile părinților spre copii”) și înțelepciune(„și pe cei
neascultători la înțelepciunea drepților”). El este cel mai mare dintre
cei născuți dintre femei și totuși inferior oricărui locuitor al împărăției cerurilor, așa cum spune Iisus[2] De la el încolo împărăția cerurilor se ia cu asalt[3]

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:50:04

Iisus și Ioan, mirele și prietenul mirelui


Înaintea aruncării lui Ioan în temniță, evanghelistul Ioan relatează
cum între ucenicii lui Ioan și un iudeu s-a iscat o neînțelegere în
privința curățirii, datorat faptului că și Iisus începuse să boteze.
Ioan le spune că el este prietenul mirelui (mireasa fiind Biserica)
care stă și-l ascultă și se bucură foarte mult când aude glasul
acestuia, iar bucuria sa este deplină; că el trebuie să se micșoreze în
timp ce Hristos trebuie să crească, că Iisus vine din cer, în timp ce el e pământean, că Iisus grăiește cuvintele Tatălui fiind plin de Duhul Sfânt care nu se dă cu măsură și că cel care crede în Fiul va avea viață veșnică în timp ce cel ce nu ascultă de Fiul va rămâne cu „mânia lui Dumnezeu” peste el.


Atitudinea față de Ioan


Evanghelia lui Luca relatează cum pe când învăța Iisus norodul în Templu și propovăduia Evanghelia, au venit deodată la El preoții cei mai de seamă și cărturarii, cu bătrânii
și l-au întrebat cine i-a dat puterea de a face lucrurile pe care le
face. Iisus le-a spus că le va spune dacă vor răspunde întâi la
întrebarea: „botezul lui Ioan este din cer sau de la oameni?” Ei au
început să cugete între ei că dacă vor zice că e din cer vor fi
întrebați de ce nu l-au ascultat, iar dacă vor zice că e de la oameni,
tot norodul îi va ucide cu pietre, fiind încredințat că Ioan era un
prooroc. Și au spus atunci că nu știu. Iisus le-a răspuns atunci-
continuă Luca- că nici el nu le va zice de la cine a primit puterea de a
face ceea ce face. Apoi le spune o pildă
cu un om care avea doi feciori și îi zice primului să se ducă în vie
iar acesta îi spune că nu se duce, dar îi pare rău și se duce, iar cel
de-al doilea îi zice că se duce dar nu se duce până la urmă. Apoi îi
întreabă pe preoți, bătrâni și farisei care este cel care a făcut voia Tatălui. Ei îi răspund că primul iar Iisus le zice că vameșii și curvele merg înaintea lor în împărăția lui Dumnezeu
căci ei nu l-au crezut pe Ioan, care a venit la ei umblând în calea
neprihănirii, pe când vameșii și curvele au făcut-o. În plus, încheie
evanghelistul Matei relatarea- măcar că au văzut lucrul acesta, ei nu s-au căit nici după aceea ca să-l creadă.


Irod, mustrat de Ioan


Ioan îl critică virulent pe Irod Antipa, pe care îl învinuiește că trăiește într-un păcat grav, acela de a o fi luat de soție pe Irodiada, soția lui Filip, fratele său, aflat încă în viață.[1]
Căci, potrivit legii ebraice, era interzis cu desăvârșire să descoperi
goliciunea nevestei fratelui, căci ea echivala cu descoperirea
goliciunii fratelui,[4] fiind, în plus, o preacurvie care se pedepsea cu moartea ambilor păcătoși[5]. De asemenea, Ioan îl mustră pe Irod și pentru toate relele pe care le făcuse, relatează evanghelistul Luca.[1]
Irod îl întemnițase pe Ioan și ar fi vrut să-l omoare, arată
evanghelistul Matei, la fel și Irodiada, așa cum ne încredințează
evanghelistul Marcu. Irod se temea însă de norod pentru că acesta îl
privea pe Ioan ca pe un prooroc și se temea și de el căci știa că este
bărbat drept și sfânt, relatează Marcu. Același evanghelist arată ca
uneori Irod îl ocrotea și, când îl auzea, de multe ori stătea în
cumpănă, neștiind ce să facă; și îl asculta cu plăcere[6]


Moartea


Totuși, când Irod își prăznuia ziua dând un ospăț boierilor săi, mai-marilor oastei și fruntașilor Galileii,
fata Irodiadei a intrat la ospăț, a jucat, și a plăcut lui Irod și
oaspeților lui. Împăratul a zis fetei: „Cere-mi orice vrei, și-ți voi
da.” Apoi a adăugat cu jurământ:
„Ori ce-mi vei cere, îți voi da, fie și jumătate din împărăția mea.”
Fata a ieșit afară și a întrebat-o pe maică-sa ce să ceară iar Irodiada
i-a spus să ceară capul lui Ioan Botezătorul. Împăratul s-a întristat;
dar din pricina jurămintelor sale, și de ochii celor ce ședeau la masă
împreună cu el, a poruncit să i-l dea.[1] Ucenicii au ridicat trupul lui Ioan și l-au pus în mormânt.


Faima lui Ioan


Faima lui Ioan Botezătorul era așa de mare, relatează evangheliștii Matei și Marcu,
încât Irod ajunge să creadă că Iisus este, de fapt, Ioan Botezătorul
înviat din morți care face minuni. Credința era răspândită și printre evrei, după cum se vede atunci când Iisus îi întreabă pe ucenici cine zic mulțimile că este el.

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:50:26

După moarte


Trupul lui Ioan Botezătorul ar fi fost dus de susținătorii săi în
localitatea Sebastia (azi în Cisiordnia), unde ar fi fost îngropat.
Împăratul roman anticreștin Iulian Apostatul (360-363) ar fi ars
rămășițele lui Ioan Botezătorul, împrăștiindu-i cenușa. Capul ar fi fost
salvat și dus la Alexandria (Egipt), apoi la Constantinopol (Turcia), de unde a fost dus în provincia Poitou (Franța) de către regele francon Pippin III (715-768. Din trup ar mai fi rămas nearse numai un braț și un deget.

Cinstirea lui Ioan Botezătorul


Biserica creștină îl cinstește pe Ioan Botezătorul ca pe cel mai mare dintre sfinți, după fecioara Maria, iar iconografia ortodoxă îl reprezintă în icoana
numită Deisis, rugându-se împreuna cu ea, ca mijlocitori pentru
păcatele oamenilor. În calendarul ortodox are mai multe zile de
pomenire: 24 iunie: nașterea sa,(sărbătoarea numită Drăgaică
sau Sânzienele), 7 ianuarie, ziua Sfântului Ioan ca botezător al
Domnului și 29 august- tăierea capului Sf. Ioan- zi de post și
rugăciune.[1]

Anual, la data de 24 iunie, se celebrează în lumea creștină nașterea
lui Ioan Botezătorul, o mare excepție făcută acestuia, întrucât sfinții
și martirii sunt comemorați în ziua morții lor, ca zi a nașterii lor în
Împărăția Cerurilor.


Evocarea figurii sale în artele plastice, în muzică și în literatură


Ultima operă importantă a lui Leonardo da Vinci, pictată cu trei ani înainte de moartea artistului, îl reprezintă pe Ioan Botezătorul. Pentru amănunte vezi: Ioan Botezătorul (tablou de Leonardo da Vinci).

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:55:26

Acatistul Sfantului Ioan Botezatorul




Ioan Botezatorul 67139_ioan-botezatorul-acatist22_w180





Acatistul Sfantului Ioan Botezatorul

Ioan Botezatorul - Sfant Prooroc si Inaintemergator al Domnului ! (7 ianuarie)


Condacul 1



Prin tine izbavindu-ne de tot necazul, dupa datorita multumire, pe tine
aparatorul si fierbinte sprijinitorul nostru te rugam, cel ce ai
indraznire catre Domnul, din toate nevoile ne slobozeste pe noi ca sa-ti
cantam : Bucura-te, sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !



Icosul 1



Inger inaintestatator, al cetelor dreptilor, tu esti Ioane proorocule,
ca stralucind cu dumnezeiasca lumina, luminezi pe toti cei ce lauda
dumnezeiasca pomenirea ta, si cu fierbinteala si dragoste te maresc si
zic catre tine asa :



Bucura-te, stea de lumina purtatoare lumii;


Bucura-te, faclie stralucitoare a toata faptura;
Bucura-te, cadere de pierire demonilor;
Bucura-te, ridicarea pamantenilor celor cazuti;
Bucura-te, lumina necuprinsa de ochii omenesti;
Bucura-te, adanc mare vazut de gandurile credinciosilor;
Bucura-te, ca tu esti povatuitorul mantuirii;
Bucura-te, ca luminezi inimile credinciosilor;
Bucura-te, datatorule de bucurie al crestinilor;
Bucura-te, pierzatorul blestemului pamantenilor;
Bucura-te, prin care se lumineaza faptura;
Bucura-te, prin care se goneste necazul;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 2



Vazand toti prealuminata vedenia ta, proorocule, si noi zicem ca
preamaritul tau chip cu nepriceputa instrainare noua se arata, caci,
atingandu-te cu mana de crestetul Stapanului, ai grait asa : Aliluia !



Icosul 2



Intelegere din buze intinate, cum este cu putinta a lauda, numele tau,
dumnezeiescule Ioane proorocule si cel mai intai tuturor cetelor
dreptilor? Ci rugaciune cu cantare aducem tie asa :



Bucura-te, luminatorul vedeniei celei neobisnuite;


Bucura-te, plinirea a multa lumina;
Bucura-te, lauda dumnezeiasca a sfintilor lui Hristos;
Bucura-te, cer cinstit al dreptilor lui Dumnezeu;
Bucura-te, cunostinta fara de numar ce o daruiesti cantaretilor tai;
Bucura-te, sanatate preaminunata impartita credinciosilor;
Bucura-te, minune mult marita de ingeri;
Bucura-te, cel ce esti rana demonilor de mult plans;
Bucura-te, lumina mai stralucita decat soarele;
Bucura-te, zarea focului celui dumnezeiesc;
Bucuraste, luminarea si dulceata credinciosilor;
Bucura-te, povata si lumina orbilor;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 3



Putere din cer, Ioane proorocule, daruieste noua celor ce laudam
infricosatoarea si uimitoarea ta minune cea purta toare de lumina si ca
aurul stralucitoare si preamarita, ca luminezi inimile credincioeilor,
celor ce cu credinta canta lui Dumnezeu : Aliluia !



Icosul 3



Toata lumea te are pe tine mare aparator si bun ajutor intru nevoi; pentru aceea ca pe un

aparator al credinciosi lor, si grabnic izbavitor, te cinstim pe tine, si intru pomenirea ta daruri ca acestea aducem tie :

Bucura-te, facatorule de multe minuni;


Bucura-te, intelepte datator de porunca noua;
Bucura-te, fierbinte risipitor de vrajmasi;
Bucura-te, mangaietor al firilor celor necajite;
Bucura-te, ca te rogi pentru noi catre Domnul;
Bucura-te, ca tu pe tiranul il gonesti de la noi;
Bucura-te, ca luminezi inimile credinciosilor;
Bucura-te, ca indepartezi gandurile cele pline de rautate;
Bucura-te, fierbinte folositor al bolnavilor;
Bucura-te, margaritarul cel luminat al lui Hristos;
Bucura-te, prin care se lumineaza lumea;
Bucura-te, prin care s-a gonit viclesugul;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 4



Din toate necazurile slobozesti pe toti, care cu dragoste si bucurie
savarsesc pomenirea ta cea purtatoare de lumina, Sfinte Ioane proorocule
si botezatorule; caci, ca o faclie purtatoare de stralucire, luminezi
pe cei ce lauda pe Dumnezeu cu cantarea : Aliluia !



Icosul 4



Soare purtator de lumina, sfesnic cu stralucire de aur, sfinteste,
curateste pe cei ce praznuiesc pomenirea ta cea dumnezeiasca, ca se
infricoseaza toti, graind tie asa :



Bucura-te,

sfesnicul luminii celei neapuse;
Bucura-te, scaun de nematerialnic foc;
Bucura-te, mangaierea sufleteasca a pamantenilor celor necajiti;
Bucura-te, sanatate trupeasca a oamenilor celor bolnavi;
Bucura-te, stalpul de bucurie cel in chip de foc al dreptilor;
Bucura-te, cetate de Dumnezeu sadita, si frmusetea oamenilor;
Bucura-te, carmaci prealuminat celor ce inoata;
Bucura-te, hranitor preamarit al celor flamanzi;
Bucura-te, stea mai luminata decat soarele;
Bucura-te, sfesnic stralucitor cu raze de aur;
Bucura-te, datatorule de daruri inteleptilor;
Bucura-te, ajutatorul celor lipsiti;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 5



Proorocule, vrand sa mantuiasea Domnul pe pamanteni din inselaciune, ai
iesit din pustie ca un Inaintemergator al Domnului si ai inmultit pe
pamant darul din destul, sfinte, si toate le-ai

luminat cu dumnezeiasea cunostinta; pentru aceea cantam lui Dumnezeu asa : Aliluia !

Icosul 5



Vazut-au fiii oamenilor, proorocule, cinstita mana ta, cand s-a atins sa
boteze pe Domnul si s-au infricosat, si cantare dumnezeiasca cu buna
alcatuire s-au nevoit a canta tie asa :



Bucura-te, slujitorul cel prealuminat al lui Hristos;


Bucura-te, intelepciunea tuturor neamurilor;
Bucura-te, doctore luminat al bolnavilor;
Bucura-te, gonitorul cel infricosator al demonilor;
Bucura-te, frumusetea cea prealuminata a Bisericii lui Hristos;
Bucura-te, loc preacinstit cu bun miros al lui Dumnezeu;
Bucura-te, minunea minunilor cu multa marire;
Bucura-te, dare cinstita cu multa daruire;
Bucura-te, vas duhovnicesc prealuminat;
Bucura-te, comoara darului cea preacinstita;
Bucura-te, luminatorule al maritilor mucenici;
Bucura-te, podoaba cea cinstita a preotilor;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 6



Capul tau cel

dumnezeiesc taindu-ti-se,
Ioane proorocule Irodiada purtandu-l se minuna, ca n-a cunoscut de ce
se mustra; si acum ca un inger petreci si cu oamenii vorbesti, iar
ucenicii, vazind taierea ta, tanguindu-se, au cantat lui Dumnezeu :
Aliluia !

Icosul 6



Proorocule, cand ai zis : nu sunt vrednic a dezlega curelele de la
picioarele Celui ce vine dupa mine, s-au infricosat toti auzind acestea,
pana cand au vazut pe Acela botezat, si cantand au grait catre tine
unele ca acestea :



Bucura-te, margaritar de mult pret;


Bucura-te, gura cantarilor celor cinstite;
Bucura-te, lauda cea dulce a proorocilor;
Bucura-te, arma cea nebiruita a credinciosilor;
Bucura-te, graiul cel frumos al pustnicilor;
Bucura-te, mirul cel cu bun miros al cucernicilor preoti;
Bucura-te, turnul cel nebiruit al credinciosilor;
Bucura-te, faclia cea prealuminata a Bisericii;
Bucura-te, hranitorul saracilor si al strainilor;
Bucura-te, vindecatorul orbilor si al schiopilor;
Bucura-te, piatra scumpa de mult pret;
Bucura-te, faclie mult-luminoasa;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
mihaela83
admin
admin
mihaela83

Numarul mesajelor : 15872
Varsta : 36
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 09/05/2008

Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitimeJoi 29 Dec - 4:56:07

Condacul 7

Mare acoperitor si folositor, ca pe un turn de tarie, te-a aflat pe tine
Ioane lumea, cel ce esti mai cinstit decat toti pamantenii, si decat
toti dreptii si preacuviosii si arhiereii, ca se spaimanteaza toti
cunoscandu-ti viata cea nematerialnica si de aceea canta lui Dumnezeu :
Aliluia !



Icosul 7



Aratat-a faptura noua Stapanul tuturor, prin tine, Ioane, caci, fiind
atins crestetul Stapanului de mana ta care tremura, ne-a sfintit pe noi,
si a luminat pe cei ce graiesc catre tine unele ca acestea :



Bucura-te, datatorul bucuriei celei dumnezeiesti;


Bucura-te, pierzatorul blestemului inselaciunii celei diavolesti;
Bucura-te, luminarea si lauda stintelor;
Bucura-te, desfatarea si bucuria dreptcredinciosilor;
Bucura-te, trandafir cu frumoase vopsele ale mirosului celui de taina;
Bucura-te, crin cu bun miros;
Bucura-te, vedenie infricosatoare;
Bucura-te, ca umpli de buna mireasma sufletele;
Bucura-te, pazitorul cel nebiruit al pamantenilor;
Bucura-te, scara cea cu buna-suire a credinciosilor;
Bucura-te, prin care se innoiesc cele de jos;
Bucura-te, prin care se inchina cele de sus;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 8



Vedenie straina daca a vazut Zaharia pentru tine, fiul lui, Ioane
proorocule, s-a spaimantat cand a vazut pe Gavriil, de a carui frica a
ramas mut pana cand te-ai nascut, si indata a cantat lui Dumnezeu :
Aliluia !



Icosul 8



Cu totul esti tu celor din nevoi straja tare, si ocarmuitorilor slava si
stapanie, ca prin tine, Ioane, credinciosii biruiesc toate semintiile
vrajmasilor si, laudandu-te, te maresc cu tocmita cantare asa :



Bucura-te, izbavirea si curatirea pacatelor;


Bucura-te, vas cinstit al Domnului;
Bucura-te, cantare infrumusetata a Stapanului;
Bucura-te, cetate de Dumnezeu sadita si rai de hrana;
Bucura-te, loc de Dumnezeu umblat si lumina vietii;
Bucura-te, ca ai inflorit rodul curatiei;
Bucura-te, ca izvorasti raul intelepciunii;
Bucura-te, saditorul livezii celor fara de materie;
Bucura-te, lucratorul odraslei celei nestricacioase;
Bucura-te, prin care ne-am luminat toti;
Bucura-te, prin care s-au mantuit credinciosii;
Bucura-te, ca izvorasti luminarea dreptei credinte;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 9



Infricosatu-s-a Elisabeta, daca a vazut pe Maica lui Iisus, venind catre
dansa la inchinare, si pruncul in pantecele ei cu bucurie a grait : Cel
ce luminezi toate, lumineaza-ne si pe noi care cantam lui Dumnezeu :
Aliluia !



Icosul 9



Daca au intrat in urechile lui Zaharia graiurile Elisabetei intelegand
dezlegarea celor nevazute ce vor sa fie, toti s-au minunat si au grait
asa :



Bucura-te, tainuitorule al celor negraite;


Bucura-te, dezlegatorule al stricaciunii celui intai-zidit;
Bucura-te, datatorul cunostintei de cele ce vor sa fie;
Bucura-te, surpatorul mandriei celor potrivnici;
Bucura-te, reazem si tarie dreptmaritorilor ocarmuitori;
Bucura-te, tarie si folositor credinciosilor domni;
Bucura-te, ca luminezi ochii inimilor;
Bucura-te, ca intuneci gandurile cele rele;
Bucura-te, cantare frumoasa si cu bun miros;
Bucura-te, suflet cinstit al sufletelor celor bune;
Bucura-te, doctorul sufletelor si al trupurilor;
Bucura-te, aratatorul minunilor celor multe;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 10



Sfinte, izbaveste de toate nevoile pe toti cei ce alearga catre tine, la
dumnezeiasca pomenirea ta cea purtatoare de lumina si cu raze
stralucitoare; ca ai indraznire catre Dumnezeu, si poti sa izbavesti din
nevoi pe cei ce cu dragoste Ii canta Lui : Aliluia !



Icosul 10



Zid esti oamenilor, Sfinte Ioane, si turn nebiruit intru razboaie, ca,
prin folosirea ta cea nebiruita, se biruiesc taberele vrajmasilor; iar
noi, fiind mantuiti graim catre tine unele ca acestea :



Bucura-te, folositorul cel tare al pamantenilor;


Bucura-te, alungatorul cel tare al dusmanilor;
Bucura-te, cel ce biruiesti tabere in zile de razboi;
Bucura-te, cel ce daruiesti sfaturi de taina;
Bucura-te, crin iubitor de mir al mirosului celui de taina;
Bucura-te, trandafirul cel nevestejit al mirosului celui dumnezeiesc;
Bucura-te, ca izvorasti raul vindecarii;
Bucura-te, ca din tine curg paraie minunate;
Bucura-te, steaua care luminezi lumea;
Bucura-te, lumina care luminezi cele intunecate;
Bucura-te, umblarea si taria schiopilor;
Bucura-te, povata si lumina orbilor;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 11



Proorocule sfinte botezatorule, pentru multimea minunilor tale celor
vrednice de lauda, de ti-am aduce cantari si glasuri care sa minuuneze
tot neamul omenesc, nimic nu savarsim cu vrednicie, fata de darurile
tale, pe care le daruiesti noua celor ce cantam lui Dumnezeu : Aliluia !



Icosul 11



Purtatorule de lumina si dumnezeiescule Ioane proorocule, cu
infricosatoarele si luminatele tale minuni lumineaza si straluceste
inima noastra a celor ce cu dragoste aducem tie rugaciuni si graiuri ca
acestea :



Bucura-te, folositorul saracilor si al vaduvelor;


Bucura-te, vindecatorule al multor neputinciosi si bolnavi;
Bucura-te, lauda cea dulce a celor necajiti;
Bucura-te, mangaierea frumoasa a celor osteniti;
Bucura-te, intarirea cea preamarita si minunata a credinciosilor;
Bucura-te, proorocia si ingradirea de aparare a Bisericilor;
Bucura-te, ca celor ce inoata tu le esti povatuitor;
Bucura-te, ca te-ai aratat doctor celor bolnavi;
Bucura-te, locul hranei celei fara de moarte;
Bucura-te, pacea vietii celei nestricacioase;
Bucura-te, tarina a pomilor celor infloriti;
Bucura-te, radacina din odrasla pururea vie;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 12



Sfinte botezatorule, da dar dumnezeiese din cer cantaretilor tai, ca
luminezi ca o faclie prealuminata pe cei credinciosi si arzi pe cei ce
nu canta cinstitei tale biserici si lui Dumnezeu : Aliluia !



Icosul 12



Se lumineaza credinciosii de a ta vedere, laudandu-te cu cantari prea
marite, caci ca un rai frumos dumnezeiesc si stapanesc, botezatorule
sfinte, inmiresmezi sfintind pe cei ce te lauda pe tine cu fierbinteala
si-ti canta asa :



Bucura-te, margaritarul cel frumos si de mult pret;


Bucura-te, izvorul cel preafrumos si preabogat;
Bucura-te, vasul cel iubitor de mir ingerilor si oamenilor;
Bucura-te, numele cel scump al proorocilor si al apostolilor;
Bucura-te, sabie infricosatoare asupra ereticilor;
Bucura-te, pecetea celor doua Testamente;
Bucura-te, ca izbavesti din nevoi pe cei robiti;
Bucura-te, ca biruiesti pe cei protivnici credinciosilor;
Bucura-te, floarea cea preafrumoasa a dreptei credinte;
Bucura-te, mirul celor cu bun dar;
Bucura-te, Sfinte Ioane, preacinstite Inaintemergatorule !

Condacul 13


Sfinte Ioane proorocule, dulceata
lumii, frumusetea cerului cea impatrit luminata, primind aceasta
rugaciune de acum, izbaveste pe toti din toate nevoile, si-i scoate din
chinul cel ce va sa fie pe cei ce te lauda cu credinta, cantand lui
Dumnezeu : Aliluia !


(Acest condac se zice de trei ori.)

Apoi se zice iarasi

Icosul intai si Condacul intai.

_________________
Ioan Botezatorul HExi4X2Ioan Botezatorul HExim7

www.seminee-acantus3d.ro
Sus In jos
http://www.semineebrasov.ro
Continut sponsorizat




Ioan Botezatorul Empty
MesajSubiect: Re: Ioan Botezatorul   Ioan Botezatorul Icon_minitime

Sus In jos
 
Ioan Botezatorul
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
mamici&prichindei :: Sarbatori, Evenimente, Traditii si Obiceiuri :: Sarbatori :: Sarbatorile lunii Ianuarie-
Mergi direct la: